satellitedreams

Mina bodymods, piercings :)

Kategori:

Tänkte skriva lite granna om mina piercings faktiskt. Detta är något som jag har ett stort intresse för och som kommer utöka i antal :P

 

Ögonbryn

Denna piercing har jag gjort två gånger i samma bryn, första var gjord på en dålig studio som gav mig ett förstarkt rengöringsmedel. Detta orskadade tillslut en inflamation som gjorde att jag mer eller mindre vart tvingad att ta bort den.

Andra gången gjorde jag den på en bra studio men min kropp stötte bort den :( hade även problem med infektioner då och då vilket ni kommer se på bilden.

Min kropp ogillar ögonbrynspiercingen men jag älskar den!

Smärtan med den här piercingen är helt obefintlig, känns som att du har noppat ögonbrynet efteråt.

 

 

Snakebites/offcenter labret

Gjorde en offcenter labret när jag gick i nian, detta utvecklades i första ring till snakbites. Detta är den piercing som jag aldrig vill ta ur.

Har aldrig haft några problem med dessa förutom dem jag själv har förorsakat med tex för korta stavar och dyl. Har även töjt upp båda till 1.6mm igen eftersom jag krömp dem först till 1.2mm. Detta är något jag inte rekomenderar eftersom det gör nå så för jävla ont!

 

Smärtan med att ta dem finns knappt, svider till sen är det över. Men måste dock säga att den vänstra gjorde mer ont än min högra xD

 

 

Industrial

Lätt den häftigaste piercingen jag har! Dock så tar den god med tid på sig. Det tog nästan ett år för min att läka och den är förjävlig rent utsagt i början, den gick knappt och rucka på vid rengörning så antingen syrran eller mamma fick hjälpa mig första veckan.

Gjorde även denna när jag gick på högstadiet, ångrar den inte en sekund!

Smärtan på den här är i min mening stor! Den gjorde bajsont att göra och värkte efter, men sen nu det är så sjukt värt det!

 

 

Septum

Den nyaste moden jag har. Och även den jag var mest nervös inför att göra. Blivit i lurad en massa om hur ont det gjorde osv.

Man gråter under tiden man gör den, ja. Men det är ju pga tårkanalerna inte smärtan. Men dock lite pinsamt att ligga och storböla även fast det inte gjorde ont.

Det sved knappt till men man var ju något öm i näsan efteråt :P men det är smällar man får ta.

 

Smärtan på den här tycker jag är onödigt låg, svider snabbt sen är det över :)

Har ingen närbild så blir full :P

 

 

Kommentarer

  • Hanna Skattberg säger:

    Hej, anmäl dig gärna till dagens blogg tävling, bara att följa reglerna så har du en chans att vinna.

    Förlåt om du tycker de här är reklam!

    2011-02-23 | 09:53:24
    Bloggadress: http://hhannaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: